Διπλάσια ασφάλιστρα σε σχέση με σήμερα θα πληρώνουν έως το 2012 οι Έλληνες οδηγοί. Οι ασφαλιστικές εταιρείες πρόκειται να εκτοξεύσουν στα ύψη τις τιμές των ασφαλίστρων επικαλούμενες τις αυξήσεις (δεκαπλασιασμό) στα όρια των αποζημιώσεων για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες που προβλέπει κοινοτική οδηγία, την οποία θα εφαρμόσει και η Ελλάδα.
Τ ην πρώτη πικρή γεύση των αυξήσεων θα πάρουν το 2009 οι ασφαλισμένοι, με αυξήσεις που θα φθάσουν έως και 40% όπως είπαν χθες κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος οι εκπρόσωποι του κλάδου. Έτσι, το μέσο ασφάλιστρο για αυτοκίνητο 1.300 κυβικών από 550 ευρώ τον χρόνο, θα φθάσει ακόμη και τα 1.100 ευρώ.
Οδική βοήθεια συν 300%
Οι επιβαρύνσεις όμως για τους οδηγούς δεν σταματούν εδώ. Την ίδια ώρα έρχονται αυξήσεις έως 300% και στα ασφάλιστρα του κλάδου της οδικής βοήθειας. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τα ασφάλιστρα οδικής βοήθειας από 50-60 ευρώ σήμερα ενδέχεται ακόμα και να τριπλασιαστούν μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, φθάνοντας τα 100, ακόμα και τα 180 ευρώ ετησίως.
Δεκαπλασιασμός αποζημιώσεων
«Την επόμενη διετία αναμένουμε αυξήσεις που θα φτάσουν ακόμα και το 40% στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, καθώς θα πρέπει να ενσωματωθεί η κοινοτική οδηγία που προβλέπει τον δεκαπλασιασμό των αποζημιώσεων έως το 2012» αναφέρει ο Γιάννης Παυλίδης, πρόεδρος της Επιτροπής Ασφαλίσεων Αυτοκινήτων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Μάλιστα, όπως συμπληρώνει, σε ορίζοντα πενταετίας οι αυξήσεις μπορεί να φτάσουν ακόμα και το 100%, καθώς πολλές εταιρείες- ιδιαίτερα εκείνες που ακολουθούν πολιτική χαμηλών ασφαλίστρων- θα αναγκαστούν να κάνουν μεγαλύτερες αυξήσεις προκειμένου να επιβιώσουν. Σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία, οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να πενταπλασιάσουν τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές έως την 1η Ιουλίου 2009. Καλούνται επίσης να τα δεκαπλασιάσουν έως την 1η Ιανουαρίου 2012. Τα ελάχιστα ποσά κάλυψης για σωματικές βλάβες αυξάνονται από 500.000 ευρώ ανά θύμα και ανά ατύχημα σήμερα, σε 2,5 εκατομμύρια ευρώ από την 1η Ιουλίου 2009 και σε 5 εκατομμύρια ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2012 ανά ατύχημα. Τα κατώτατα ποσά κάλυψης για υλικές ζημιές αυξάνονται από 100.000 ευρώ που είναι σήμερα σε 500.000 ευρώ από 1/7/2009 και σε 1 εκατομμύριο ευρώ από 1/1/2012.
Με ίδια μέσα
Αντιμέτωποι με αυξήσεις και στα ασφάλιστρα οδικής βοήθειας όμως, εκτός από τα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης, βρίσκονται από φέτος οι οδηγοί. Όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που υποχρεώνουν τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδικής βοήθειας να διαθέτουν ίδια μέσα για την παροχή της υπηρεσίας οδικής βοήθειας σε πανελλαδική κλίμακα, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα επιβίωσης για αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου οδικής βοήθειας με τις οποίες συνεργάζονται οι ασφαλιστικές.
Τι απαιτείται
Μια επιχείρηση οδικής βοήθειας, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, υποχρεούται να διαθέτει τουλάχιστον 271 φορτηγά οχήματα, 542 οδηγούς- μηχανικούς, 92 σταθμούς σε όλη τη χώρα, με αποτέλεσμα να απαιτείται για κάθε εταιρεία συνολικό κόστος επένδυσης περίπου 10 εκατ. ευρώ και ετήσιο λειτουργικό κόστος 25 εκατ. ευρώ. Όπως τονίζουν παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, για όσες επιχειρήσεις παραμείνουν στον κλάδο η προσαρμογή στα νέα δεδομένα θα απαιτήσει επενδύσεις, με αποτέλεσμα την αύξηση των ασφαλίστρων. Επίσης φοβούνται ότι με το νέο καθεστώς θα κλείσουν πολλές μικρές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να παραμείνουν λίγες μεγάλες εταιρείες που θα επιβάλλουν τη δική τους τιμολογιακή πολιτική (για το ζήτημα οργανώθηκε χθες και σχετική εκδήλωση διαμαρτυρίας από τις εταιρείες φορτηγών που προσφέρουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας).
Κατάργηση χαρτοσήμου
Την κατάργηση του χαρτοσήμου στα συμβόλαια ζωής από 1/1/2009 εξήγγειλε χθες ο υπουργός Οικονομίας κ. Γ. Αλογοσκούφης στη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών. Όπως δήλωσε ο κ. Αλογοσκούφης, από το 2010 θα επεκταθεί σε όλες τις ασφαλιστικές καλύψεις, ενώ ανέφερε ότι από την 1η Ιανουαρίου 2008 άρχισε τη λειτουργία της η Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠΕΙΑ) που θα ελέγχει τη φερεγγυότητά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου